Αγαπητοί Γονείς

Μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του 15ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Δράμας και έχοντας υπόψη τον κατατιθέμενο συλλογικό προγραμματισμό για το Γ’ Τρίμηνο του Σχολικού Έτους 2021-2022, οι μαθητές και οι μαθήτριες των οικείων Τμημάτων της ΣΤ’ Τάξης έλαβαν μέρος στην εκπαιδευτική επίσκεψη στο Σιδηροδρομικό Μουσείο Δράμας, το οποίο φιλοξενείται στο χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Δράμας.

Η συμβολή του Σιδηροδρόμου στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης της Δράμας και της ευρύτερης περιοχής της στάθηκε καθοριστική και συνδέθηκε άρρηκτα με τα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν τον τόπο. Συνάμα, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Δράμας αποτελεί σήμα κατατεθέν στην αστική τοπιογραφία και κόσμημα της πόλης της Δράμας. Γενικότερα, ο Σιδηρόδρομος συνδέθηκε με τη Βιομηχανική Επανάσταση. Η γνωριμία των μαθητών μας, με το υλικό που συνθέτει τον Σιδηρόδρομο(ατμομηχανές, βαγόνια, εξαρτήματα, αντικείμενα), αλλά και με τους ανθρώπους που με αυταπάρνηση τον υπηρέτησαν, ώστε να μετακινηθούν συνάνθρωποι από τη μία εσχατιά στην άλλη και να μεταφερθούν αναγκαία εμπορεύματα, άρα ιδέες, συμπεριφορές, στάσεις, συνιστά μέρος της γνωσιακής και μορφωτικής συγκρότησής τους. Η διδακτική επίσκεψη έγινε την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022 και τους μαθητές συνόδευσαν οι Δάσκαλοι των αντίστοιχων Τμημάτων κύριοι Χρήστος Γκίκης και Παύλος Παπαδόπουλος. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν από τον Προέδρο του Σιδηροδρομικού Μουσείου Δράμας κύριο Παναγιώτη Μακρόπουλο και το μέλος του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Αθλητικού Σωματείου(Μ.Ε.Α.Σ.) «Ήφαιστος» κύριο Κωνσταντίνο Βούλκο, τους οποίους και ιδιαιτέρως ευχαριστούμε. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πεζοπόρησαν από το Σχολείο έως την έδρα του Σιδηροδρομικού Μουσείου Δράμας, οπότε και δόθηκε η δυνατότητα εφαρμογής των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας(Κ.Ο.Κ.). Οι προβλέψεις των υγειονομικών πρωτοκόλλων τηρήθηκαν απαρέγκλιτα. Τη διδακτική  επίσκεψη  κάλυψε ο Τηλεοπτικός Σταθμός ΣΤΑΡ Βορείου Ελλάδος, στον οποίο ο Διευθυντής του Σχολείου Δημήτρης Μαυρόπουλος παρουσίασε εν συντομία τους εκπαιδευτικούς σκοπούς και το περιεχόμενο της.

 

Με εκτίμηση

Ο Διευθυντής του 15ου Ολοήμερου Δ. Σ. Δράμας

           

 Δημήτριος Μαυρόπουλος

Αγαπητοί Γονείς

Μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του 15ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Δράμας και έχοντας υπόψη τον κατατιθέμενο συλλογικό προγραμματισμό για το Γ’ Τρίμηνο του Σχολικού Έτους 2021-2022, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Τμημάτων Α1 και Β1 οργάνωσαν μαζί με τις Δασκάλες τους, κυρίες Μελετία Μοσχίδου και Δόμνα Αραβίδου, εκπαιδευτική δράση με επίκεντρο την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου), ημερομηνία που συμπίπτει με τα γενέθλια του Δανού Παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Τα παραμύθια του Άντερσεν, όπως  «Το ασχημόπαπο», «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα», «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα», «Η μικρή γοργόνα», κ. ά., αποτέλεσαν αγαπημένο ανάγνωσμα γενεών μαθητών και όλων των παιδιών, δίχως να εξαιρούμε τους ενήλικες.

Η εκδήλωση διεξήχθη την Τρίτη 12 Απριλίου 2002 στο υπαίθριο θέατρο της Ανάπλασης.

Σε αυτήν παρέστησαν οι Γονείς των μαθητών μας, με δική τους πρωτοβουλία και τηρώντας τα μέτρα των υγειονομικών πρωτοκόλλων, ενθαρρύνοντας και χειροκροτώντας  την επίμονη και καρποφόρα προσπάθεια των μαθητών μας.

Μέσω της εκπαιδευτικής δράσης επιχειρήθηκε να προαχθεί το μορφωτικό ιδεώδες της φιλαναγνωσίας.

Το Πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλάμβανε δρώμενα, όπως το «Ύμνος στο βιβλίο», «Το βιβλίο είναι…» και η «Η Αλφαβήτα των βιβλίων», θεατρικό, με τίτλο «Ο Φεγγαροσκεπαστής», και τραγούδια, με τίτλους «Το βιβλίο» και  «Κόκκινη κλωστή δεμένη».

Την εκδήλωση παρουσίασε ο συνάδελφος, Δάσκαλος της Παράλληλης Στήριξης, κύριος Παναγιώτης Δράμαλης, και κάλυψε ο Τηλεοπτικός Σταθμός ΣΤΑΡ Βορείου Ελλάδος, στο οποίο ο Διευθυντής του Σχολείου Δημήτρης Μαυρόπουλος εξέθεσε τους εκπαιδευτικούς σκοπούς και το περιεχόμενο της δράσης.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρει τις Δασκάλες που ανέλαβαν την πρωτοβουλία για την οργάνωση του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και τους μαθητές και τις μαθήτριες που εργάσθηκαν συστηματικά και αποδοτικά, ώστε να τονίσουν τη σημασία του βιβλίου στην προαγωγή του πολιτισμού.

 

Με εκτίμηση

Ο Διευθυντής του 15ου Ολοήμερου Δ. Σ. Δράμας

           

 Δημήτριος Μαυρόπουλος

Μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του 15ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, κατόπιν εισήγησης των δασκάλων, κυρίων Γεωργίου Δανιηλίδη, Νικόλαου Λαζαρίδη, Χρήστου Γκίγκη και Παύλου Παπαδόπουλου,   που διδάσκουν στα Τμήματα Ε1, Ε2, ΣΤ1 και ΣΤ2 αντίστοιχα, αιτηθήκαμε τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών μας, στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικών Δημοτικού «Αριστοτέλης 2022», που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση.

Ο Διαγωνισμός διεξήχθη ενδοσχολικά την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022 και στόχος του ήταν η προαγωγή των επιστημονικών κλάδων των Φυσικών και ο υγιής συναγωνισμός.

Ανεξαρτήτως της βαθμολογίας που έλαβαν κατά τη διαγωνιστική διαδικασία, στους μαθητές και τις μαθήτριες προβλέπεται να απονεμηθεί «έπαινος συμμετοχής».

Ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρει τους μαθητές και τις μαθήτριες, για το ζήλο, τον ενθουσιασμό και την προθυμία, με την οποία συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικών Δημοτικού «Αριστοτέλης 2022».

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Διατροφοπεριπέτειες»

Τη Δευτέρα 14 Μαρτίου, την Τρίτη 15 Μαρτίου και την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022 αντίστοιχα,  υλοποιήθηκε, με το σύνολο των μαθητών και μαθητριών μας, το «εκπαιδευτικό πρόγραμμα προώθησης υγιεινής διατροφής και σωματικής δραστηριότητας «Διατροφοπεριπέτειες»», το οποίο εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Prolepsis.

Η συμμετοχή στο εκπονηθέν εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνδέεται άρρηκτα με τα διδακτικά αντικείμενα της Μελέτης του Περιβάλλοντος(Μ.τ.Π.), τα οποία διδάσκονται στις Α’, Β’, Γ’ και Δ’ Τάξη, και των Φυσικών, τα οποία παραδίδονται στις Ε’ και ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Ταυτόχρονα, το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος συνδέεται στενά με το νέο θεσμό των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Στόχος του προγράμματος ήταν η προώθηση των καλών έξεων στη διατροφή και η παρότρυνση για συστηματική σωματική άσκηση.

Η εκπαιδευτική δράση, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεκπαίδευσης, ήταν διαδραστική, και   συνοδευόταν από ερωτηματολόγιο, το οποίο μπορούσε να συμπληρώσει ο Γονέας. Σημειώνουμε, ότι η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου ήταν προαιρετική.